onsdag 6 oktober 2010

Smygtitt

Hej!
Vilken höstdag, vinden viner utanför fönstret och det ser ruggigt ut. Har varit inne nästan hela dagen, bara en kortpromenad med vinterjackan på! Har pluggat nästan hela dagen. Och nu virkar jag på två av mina projekt, har svårt att bestämma mig vilket av dem jag ska hålla på med. Båda är lika roliga och långdragna, ett av projekten är detta nedan. så här kommer en liten tjuvkik :) Garnet är från Ölands Ullcentrum. Klicka här om du vill komma till deras webbshop. Jag köpte mitt garn i en liten garnbutik i Selja utanför Mora. Supermysig butik med väldigt stort utbud. Garnet är ett tvåtrådigt ullgarn och färgen heter "Cerise-lila-grå" tror jag, eller "ljung". Det blir ett randmönster i virkningen/stickningen som blir väldigt fin. Är väldigt nöjd med detta garn, kommer dock bli lite sticksigt att ha den på sig, men det är det värt! Och så blir man varm på köpet.

Mitt härliga garn :)

Nu ska jag kika vidare på Superstars och virka på hmm.. Filten eller sjalen?!
//Dalkullan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar