torsdag 7 oktober 2010

Fixar dag

Hejhej!
Som vanligt så virkar och pluggar jag om vart annat. När jag var ute och surfade på virkbloggar hittade jag en som länkade till en community sida för virk/stick fantaster. Såklart blev jag medlem, dock är allting på engelska. Vilket är lite knepigare, men man lär väl dig alla specialord inom virkning på engelska snart. På sidan kan man lägga till projekt som man håller på med. Sedan finns även massor med virk och stick beskrivningar. Hittade just ett superfint mönster på en så kallad "Juliana wrap" helt underbart vackert mönster. Sådan ska jag verkligen sätta tänderna i efter mina nuvarande projekt. Och så ska jag lära mig beskrivningen på engelska först! Men det kanske inte är så svårt? eller? Sidan hittar du iallafall här .

Nu ska jag virka vidare för sen ska jag plugga lite till, sen på vattengympa för första gången. Det blir kul :)
ps. jag känner på mig att min mormorsfilt blir klar väldigt väldigt snart! ds. /Dalkullan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar