lördag 30 april 2011

Mormorsrutor som väska

Hej!
En vän till mig kom med idén att jag skulle testa virka en väska av mormorsrutor. Vilket jag gjorde, och jag är väldigt nöjd och det var hon med. Hittade olika restgarner i min garnhörna i färgerna vitt grått och rosa.


Jag fodrade sedan väskan med en gamal handuk i fin väv. Kommer nog tillverka fler av dessa väskor, är sugen på en till mig själv också fast med axelräm. Gjorde olika typer av färgkombinationer på kortsidor, botten samt framsida, vilket jag tyckte kändes mest effektfullt:) Men dessa rutor kan man ju göra i alla möjliga kombinationer.

Dagen har bestått av städning och skolat om mina plantor. Har bl.a. planterat Atlasblomma, Svartöga och basilika. Längtar tills de vuxit ännu mer och sommaren är här och solen skiner!! :)

Ha en bra kväll! // Dalkullan

5 kommentarer:

  1. Väskan blev oerhört fin... Den skulle passa att hänga i mitt sovrum på väggen... Jag älskar mormorsrutor vill så gärna göra en pläd men evighetsprojekt är inte min grej riktigt... kram på dig /

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! :) Om du inte känner för att göra en pläd och gillar mormorsrutor så är ju en sådan väska ett lagom projekt :) Inte alls lika många rutor! Kramkram

    SvaraRadera
  3. Så himla fin i dom färgerna!

    SvaraRadera
  4. Dom färgerna i hop gjorde den gör snygg . Eva

    SvaraRadera