söndag 3 oktober 2010

Jag virkar och jag virkar...

Jag kan inte sluta när jag väl börjat, virkning är väldigt beroendeframkallande. Någon som känner igen sig? Kan sitta timmar i sträck och virka utan att tröttna. Kan nästan inte sluta förrän jag är klar med det jag håller på med, vilket i de flesta fall är omöjligt. I helgen har jag hållt på med lite allt möjligt. Har varit och handlat garn i en jätte rolig mysig garnaffär. Köpte två härvor ullgarn från Öland, naturligt och varmt. Så nu håller jag på med en virkad trekantssjal av det. Har gjort halva nu kanske, vill bara fortsätta... Men måste göra något annat också om dagarna :). Igår kom svärmor med en bok om amigurumis med massa beskrivningar. Där i hittade jag beskrivningen till en hamster. Såhär blev den:



Den blev lite olik den i boken, den blev väldigt liten och fötterna lite annorlunda, men jag tycker om att sätta min egen prägel och göra dom lite speciella :)

Nu ska jag läsa om SSF´s strategi för sjuksköterskans hälsofrämjande arbete, så inge virkning för mig ikväll inte. /Dalkullan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar