fredag 1 oktober 2010

Morgonpromenad!

Hejsan!
Idag bar det av ut i kylan och dimman i morse, men skönt var det. Jättefrisk luft! Fick lov att ta lite kort medan jag gick. Det måste ha varit kallt inatt, nått konstigt hade hänt med alla spindelnät. Kom underfund med att det nog finns mer spindlar än vad man tror ute där. Var spindelnät i varenda lingonris och tall. Hittade ett exemplariskt spindelnät som jag inte kunde låta bli att fota :)

Coolt nät va? och sen spindeln i mitten!

Fick lov att upp med lite pysselbilder, detta är trots allt en pysselblogg :)

Detta är en kudde jag gjorde förut som jag broderade in datum och några turturduvor och rosor på!

Mumin ligger och myser i sängen bredvid kudden.

Sidenbanden på denna kudde var inte de lätttaste att sy på, så ett tips är att använda några andra band som inte är så halkiga. Eller att använda ett bredare när det ska vikas och sys mellan kudden runt om. Jag använde genomskilnig tråd när jag sydde fast de lodräta banden!

Nu ska jag äta lunch och plugga lite och såklart virka på min kant runt min pläd! Sedan ska jag och hoppa lite höjd och längd hopp samt träna lite styrka :) Hörs sen! / Dalkullan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar