måndag 23 augusti 2010

Loppisfynd blev trippeltårtfat!

Hej!
Nämnde förut att jag var på jakt efter olika glasfat som skulle bli ett trippeltårtfat. Har nu hittat alla mina tre fat och har inhandlat glaslim. Limmet härdade bättre i solljus, därför var det en passande dag för det idag!



Mellan faten hade jag snappsglas. Också inhandlade på loppis. Priset för hela trevåningskalaset blev 50 kr. Dessutom är det mycket roligare att ha ett udda personligt tårtfat. Eftersom alla faten är ju unika och från helt olika ställen.

Faten limmade jag bara ihop med snappsglasen och på bara någon minut i solen så torkade limmet. Kommer bli superbra att ha lite karameller i översta skål/fatet och kakor i det mellersta och bullar längst ner. Nu vill jag bjuda på fika!

Snart kommer ett inlägg om hur man enkelt kan göra en fruktskål!

2 kommentarer:

  1. Kul och smart idé!!! Gillar när man kan hitta billiga saker på loppis. Ditt våningsfat blev verkligen jättefint.
    Kram Annika

    Hoppas att det är OK för dig om jag länkar till dig från min sida som ett bloggtips, fler måste få se detta.

    SvaraRadera
  2. Hej Skapa och inreda! Ja visst är det roligt. Tack så mycket :) Det är verkligen okej, roligt om man kan tipsa och inspirera andra!

    SvaraRadera