fredag 12 november 2010

Virkade mattor

Hejhej!
Nu på eftermiddagen fick jag sådan inspiration till att göra en virkad badrumsmatta. Så jag kunde bara inte låta bli, gick upp och letade fram några mattrase-nystan. Tänkte göra en i lantlig romantisk stil. Fick även en idé om att virka in ett hjärta i mattan. Det funkade :)

Såhär blev resultatet :) Virkade tre luftmaskor och hoppade
över en maska och gjorde en fast maska som uddkant.

Katten Lisa ville provsitta på den nya mattan när jag tog kort.

En annan virkad matta :)

Lisa ville provsitta även den! "mmmm vad mjuk och skön den är, mjau"

Nu blir  det matdags, mumsig tacogratäng. Ikväll blir det snöstjärnevirkning istället. Nu har jag fått utlopp för min inspiration och fantasi i allafall. /Dalkullan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar