torsdag 14 oktober 2010

Halsdukar som jag gjort

Hej!
Eftersom jag inte har något som är färdigt just nu så tänkte jag lägga upp lite bilder på halsdukar jag gjort de senaste åren. Har även gjort några fler än dem jag tänker visa här men har inte tagit kort på dem. Håller även på med två halsdukar nu, en tubis till mig själv och en herrhalsduk till Mr.

Tussigt garn (kommer ej ihåg vad det hette)
Lång halsduk.


GrönMohair tubhalsduk, Skulle ha blivit en poncho,
men ångrade mig och sydde ihop den till en tubhalsduk.


Muchhalsduk, mönster finns i boken: Väldigt virkat.


Detta är ett favoritmönster
 (fick dock hjärnsläpp och har glömt vart de kommer ifrån)


Virkad halsduk. Med stolpar och luftmaskor.


Detta är mitt senaste projekt! Älskar färgen och garnet!
Detta är det garn jag pratade om för några inlägg sen, som är från Ullcentrum.


Här har jag sytt fast berlockerna från symässan i Borlänge.
 Ett hjärta och en hand där det står Hand made :)


Stickad Sjal i Mohair. Jätttemjuk!


Tubsjal, virkad i bara stolpar tror jag det var.
Tills man får önskad längd.


Tror denna är gjord i dubbelstolpar och med en toffs i varje ände :)


 Ja, där har ni lite halsduksinspiration. Nu när det börjar bli höstruskigt och blåsigt, då är det skönt med en mjuk halsduk runt halsen :)
/Dalkullan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar