måndag 27 september 2010

Tubsjal

Hejhej!
Har varit lite dålig uppdatering från min sida. Har påbörjat så många olika projekt så jag ville bli färdig med något innan jag gjorde ett inlägg om det. Igår började jag på en tubsjal som blev klar idag, jag stickade en sådan, vilket jag aldrig gjort tidigare. Hittade ett jättehärligt järbogarn som jag gjorde den i. Har även gjort klart den stickade halsduken i mohair som jag hittade beskrivning och garn till när jag var på symässan. Efter att ha gjort halva halsduken insåg jag att det var för svår beskrivning för mig, så resten gjorde jag med bara räta maskor.




Där ser ni min lite halvt misslyckade stickade halsduk och min lyckade tubsjal :) Har ribbstickat tubsjalen (två räta, två aviga, la upp 62 maskor och stickade den 60cm hög)

Nu kommer en sneakpeak på min snart färdiga filt:

Har några längder kvar att virka fast, sedan är det bara en uddkant kvar. Jippie! Snart är den klar :)

Ikväll blir det virkning på Mr. Halsduk som han har beställt, i svart, lila och vitt. Kommer blider sen!
/ Dalkullan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar