fredag 13 augusti 2010

Virkad Mumin med Hjärta

Mitt första inlägg här på bloggen. Igår surfade jag runt på olika pysselbloggar och hittade på http://crochetamigurumi.blogg.se/category/monster-3.html mönster på en mumin. Tyckte att det var ett kul mönster som jag fick lust att testa.

Vet ej om det går att se vad det står på bilden men på Mumins mage står det "Sweet Dreams". Hjärtat och texten är inte med i orginalbeskrivningen som jag hittade. Improviserade lite, jag lade även i ståltråd i hans armar så att de går att forma och flytta som man vill.

Detta är bara min andra amigurumi figur, jag börjar gilla det mer och mer. Har aldrig tänkt att det går att göra så mycket med ett garnnystan. Tidigare har jag bara virkat halsduk efter halsduk + massa vantar och liknande.







Detta är min första amigurumi figur. En pingvin. Virkade en korg och en keps som tillbehör på fri hand. Kepsen finns dock ej med på bilden.

Mitt nästa projekt blir nog att fixa ljusdekorationer på silverfat och göra ett trippeltårtfat av mina loppis fynd igår. Kommer mer om detta sen :)

Hejdå så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar