onsdag 17 oktober 2012

Underbara Fikabröd

Hej!
Kändes som en passande dag att baka idag, regn och gråmulet ute. Så idag har ugnen gått varm här hemma hela dagen. Hittade en kokbok efter min mormor sen 1955. Där i fanns handskrivna recept, varav två som jag provade. Chokladbullar hette det ena, dessa blev väldigt goda, små men lagom när man är sugen på något litet men sött.



Smeten till choklad/banan muffinsen


Varsågod och smaka!
Någon slags bullar påväg ut ur ugnen,
skulle bli wienerbröd men blev mer som bullar.

Chokladbullar samt choklad/banan
muffin med rosa bandet topping.






Nu är både frysen  och skafferiet fyllt med fikabröd.. Det känns himla skönt, bra att bara kunna ta fram något ur frysen när man får oväntat besök.

 Nu ska jag ner på stan på utförsäljning i butiken Inspiration. Passande namn... SÅ nu hoppas jag att jag gett er Inspiration och baklust!

Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar