torsdag 25 oktober 2012

Tubhalsdukar


Hej!

Har nu blivit klar med båda mina tubhalsdukar. Blev en blåmelerad och en vit.

Den blåa stickade jag såhär:
La upp 33 maskor på stickor nr 10. Stickade sedan en rät och en avig maska tills jag fick rätt längd och sydde sedan ihop den, sen har jag lindat den två varv.

Den vita stickade jag i mosstickning; En rät och en avig och sedan en rät ovan den aviga och tvärtom. Kommer ej ihåg hur många maskor jag la upp, men cirka 150 tror jag. Den lindar jag även två varv runt halsen. Blir det blåsigt under promenaden kan man även göra som jag gjorde på de två sista bilderna.











Just nu håller jag på att sticka ett par vantar.. Eller två par för att vara exakt :) Mer om det kommer någon annan dag.

Ha en bra dag i kylan! Kram

2 kommentarer:

  1. Dina tubhalsdukar är verkligen jättefina!
    De är sköna att ha runt halsen nu när det blåser och är kallt ute. lätt att dra upp över huvudet om så skulle behövas. Ha en bra dag.
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! Ja det är väldigt användbart med dessa halsdukar. Många användningsområden :) ha en trevlig veckoslut och helg!

      Radera