tisdag 26 juli 2011

Tekakor och Cupcakes!

Hej!
Igår kväll bakade jag tekakor. Hade hittat ett recept i Allers (tror jag att det var). Jag är ju en sån där som faktiskt tycker bäst om ljust bröd. Därför passade dessa tekakor mig perfekt!



Idag blev det istället något lite sötare...





Cupcakes överallt, t.o.m. på duken. Tyckte denna vaxduk passa perfekt när jag var i bakartagen! Skönt att kunna spilla hur mycket som helst utan att det är någon fara.

Det var första gången jag bakade cupcakes, aldrig vågat mig på detta. Men när klockan var nio i morse skyndade jag mig till Ica för att hitta "Cupcakes Material". Det tog längre tid än jag trodde att göra dem, garneringen tog längst tid. Men det var roligt att prova på något annat :) Recepten till dessa fanns i Muffins boken. Jag gjorde två basrecept bara, ett choklad och ett vanilj.

// Dalkullan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar