söndag 3 juli 2011

kvällsgott och kvällspyssel!

Hej!
Tillslut kom solen fram idag, bättre sent än aldrig. Nu sitter jag och kvällspysslar/fixar samt äter lite gottis. Min mamma kom förbi med en virkad spetsgardin som min mormor hade gjort. Med lite band så platsade den fint i mitt köksfönster. Man kanske borde börja virka spetsar? Dukar, gardiner osv. Har inte provat på det området än. Jag är väldigt inrutad i godsaksvirkning samt halsdukar. Men jag har nog med tårtor och det är heller ingen halsdukssäsong nu. Därför borde jag kanske våga mig på dessa spetsar. De passar ju så bra här hemma nu :)

Lite persikor med krämig vanlijklass i mitt nya porslin som är fyndat på loppis! :)

Detta linne band (om det nu var linne) använde jag till denna spets.
Kommer nog fler bilder sen på hur den blev.

Nu ska jag gå ut med min kära hund och sedan hoppa i säng!
Mvh Dalkullan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar