torsdag 16 september 2010

rutor och trekantssjal

Hej allesammans!!
Fortsätter med mina mormorsrutor, blir mindre och mindre kvar. Längtar så efter att sy fast alla rutorna i varandra :) Efter att jag var på symässan i borlänge har jag börjat sticka en trekantssjal i garn av mohair och silke, mjukaste garnet jag känt tror jag!

Jag brukar aldrig aldrig sticka, men blev lite sugen. Började med ett svårt mönster, så udden längst ner blev mönsterstickad, men sedan övergick jag i att bara göra räta maskor. Det blir nog bra det med.

I helgen hoppas jag bli klar med alla mormorsrutorna. Ska fodra filten med flis så att den blir mjuk och gosig på insidan. Ser i  massa inredningstidningar att det blivit poppis med mormorsrutorsfiltar. Otroligt roligt ! Får nog bli att göra en kudde till filten sen i rutorna också.

Kommer bilder på sjalen och filten sen när de är klara :) Har gjort ett litet bakelseuppehåll nu. Blir nog sugen snart igen, men nu så får de bli fokus på att få klart sjalen och filten först. Lätt hänt att jag börjar på massa projekt samtidigt.

Hörs sen! /Dalkullan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar